Hi #Expedia

I got 502 error screen in a payment process of your site "expedia.co.jp" for booking flights and hotels.
I could not get any mail from you at that time, then I disconnect my user session and logged-in again, but I got the same error screen.
So I tried to book via my smartphone and I managed to book finally. But... unbelievably I got two "thank you" emails... It means I booked double.
No matter how long I waited, I called their call center. They said I can cancel only the fright but the hotel need a negotiation... 
Hey, Expedia...
Could you check my system log at least...? I don't tell a lie... Could you cancel the hotel as well without the negotiation?

#悲報
PCからExpediaでフライトとホテル予約して、決裁画面で502エラー。
予約メールもこなかったので、セッション切って再度ログインしても同じエラー画面が出続ける。
仕方がないからスマホで予約したらできたので、メール見たら2つの予約完了メールが…。
コールセンターに問い合わせたら、フライトは当日だからキャンセルできるけど、ホテルは交渉がいると言われる。。。 せめてシステムログ見てから言ってほしいです。

追記
Expedia canceled my hotel booking as a result of the negotiation. 

But the 50X error in the payment process is the fault of Experia's system 100%. Most users don't judge the payment process is completed at this case.


こちら交渉の結果、ホテルもキャンセルしていただけました。
とはいえ、やはり決済プロセスでの500系エラーはシステム側が悪いと思うな。普通完了してると思わないです。